HALPA-HALLI SULKEE MYYMÄLÄNSÄ MATKUKSEN KAUPPAKESKUKSESSA

Kokkolan Halpa-Halli Oy sulkee myymälänsä Matkuksen kauppakeskuksessa Kuopiossa kesäkuun 2017 loppuun mennessä. Yhtiön toimitusjohtaja Janne Ylinen sanoo, ettei käydyissä yhteistoimintaneuvotteluissa valitettavasti löytynyt keinoja jatkaa myymälän toimintaa liiketaloudellisesti kannattavasti.

– Olemme toimineet Matkuksessa alusta saakka, ja tuona aikana kauppakeskuksen toiminta on kehittynyt ja kävijämäärä kasvanut. Matkuksessa kaupankäynti kuitenkin painottuu entistä enemmän viikonloppuihin sunnuntain ollessa erittäin tärkeä kauppapäivä. Halpa-Halli puolestaan ei ole arvoihinsa perustuen auki sunnuntaisin, mikä on ollut haaste sekä meille että kauppakeskukselle, Ylinen toteaa.

Kuopion myymälässä työskentelee 30 työntekijää. Ylisen mukaan Halpa-Halli on edelleen kiinnostunut Kuopiosta, ja yhtiö etsii hyvää kauppapaikkaa suur-Kuopion alueelta.

Halpa-Halli laajentaa Lapualla ja Kokkolassa

Halpa-Halli hioo parhaillaan ketjukonseptiaan uudistamalla myymäläverkostoa ja avaamalla tulevana keväänä verkkokaupan. Lapualla sekä Kokkolassa valmistuvat kuluvan vuoden aikana merkittävät myymälälaajennukset.

Käynnistymässä on myös muita huomattavia myymälähankkeita, joista yhtiö tiedottaa lähiaikoina.