2.8.2022

HalpaHalli laajentaa sähköautojen latausverkostoaan

HalpaHallin kiinteistöpäällikkö Joonas Kontio sanoo monen asiakkaan lataavan sähköautonsa mielellään kaupassa käynnin yhteydessä.

HalpaHalli edistää sähköautoilua laajentamalla myymälöidensä yhteydessä olevaa sähköautojen latausverkostoa.

- Latauspisteiden määrän lisääminen on olennainen asia, kun puhutaan sähköautoilun yleistymisestä. Kyseessä on myös tärkeä palvelu meidän asiakkaillemme, sillä moni asiakas mielellään lataa autonsa kaupassa käynnin yhteydessä, sanoo HalpaHallin kiinteistöpäällikkö Joonas Kontio.

- Kokkolan HalpaHallin yhteydessä on tällä hetkellä neljä latauspistettä ja Ylivieskassa kaksi. Elokuun aikana odotamme seuraavien latauspisteiden valmistumista Poriin ja Kannukseen. Tämän vuoden aikana latauspisteet ovat tulossa vielä Alahärmään ja Parkanoon.

Ensimmäiset latauspisteet otettiin käyttöön Kokkolassa, ja ne saivat heti hyvän vastaanoton.

- Latausverkoston rakentamisessa kumppaneitamme ovat KSS Energia sekä Virta, jotka ovat tunnettuja ja luotettavia alan toimijoita. Ensi vuoden aikana meillä on ohjelmassa verkoston laajentaminen 7-10:een uuteen myymälään. Latauspisteiden määrän lisäämistarvetta arvioimme muun muassa sen mukaan, miten liikennemäärät eri alueilla kehittyvät, Joonas Kontio kertoo.