Läpi sivuston - Mobiilikuvasto

16.3.2020

HalpaHallissa työskennellään turvallisen kaupassakäynnin puolesta

HalpaHalli haluaa varmistaa asiakkaidensa turvallisen kaupankäynnin huolehtimalla myymälöiden hygieniasta entistä tarkemmin. Myymälän henkilökuntaa on ohjeistettu käsienpesuun sekä hanskojen käyttöön. Tehostettuun pintojen puhtaanapitoon kiinnitetään entistä enemmän huomiota.

Työntekijöitä on ohjeistettu jäämään sairaana kotiin. Myös asiakkaan kannattaa jäädä sairaana kotiin ja turvautua vaikkapa naapuriapuun elintarvikkeiden hankkimisessa.

Kuivaelintarvikkeita ja muita päivittäistavaroita voi tilata kotiinkuljetuksella myös HalpaHallin verkkokaupasta. Toimitusaika verkkokauppatuotteille on 2-4 vuorokautta toimitustavasta riippuen.

HalpaHallin toimitusjohtaja Janne Ylinen kertoo HalpaHallin varautuneen muuttuneeseen tilanteeseen monin tavoin. ”Tärkein tehtävämme on turvata asiakkaillemme tuotteiden, etenkin päivittäistavaratuotteiden saatavuus. Tähän päästäksemme ovat henkilökuntamme terveys ja työkyky keskiössä. Samoin asiakkaidemme turvallisuus kaikissa tilanteissa.”

Kokosimme vastauksia asiakkaiden mieltä askarruttaviin kysymyksiin:

Osa hyllyistä on ollut tyhjiä. Saadaanko tyhjille hyllyille uutta ostettavaa?
Myymälöiden hyllyt täydentyvät varastokuormien mukana normaalisti. Tietyt tuotteet ovat loppuneet myymälästä ihmisten ostokäyttäytymisen muutoksen vuoksi. Elintarvikeketju toimii kuitenkin tällä hetkellä häiriöttä.

Ovatko myymälät auki normaalisti?
Myymälät palvelevat toistaiseksi normaaliaukiolojen puitteissa.

Onko myymälöissä turvallista asioida ilman pelkoa tartunnasta?
Myymälöiden henkilökunta on ohjeistettu huolehtimaan erityisen hyvin käsi-, yskimis- ja aivastushygieniasta. Pienissäkin flunssaoireissa on henkilökuntaa ohjeistettu jäämään kotiin. Myymälät on myös ohjeistettu huolehtimaan myymälöiden puhtaudesta ja siisteydestä. Myymälöissä on ohjeistus puhdistaa maksupäätteitä desinfioivilla kosteuspyyhkeillä normaalia useammin.

Mitä asiakkaan tulee ottaa huomioon myymälässä käydessään?
On tärkeää huolehtia tarkkaan omasta käsi- ja yskimishygieniasta myymälässä käydessään. Sairaana kaupassakäyntiä suositellaan välttämään ja viranomaisten määräämään karanteeniin määrätyt henkilöt eivät saa asioida kaupassa. Aina kun mahdollista, kannattaa kassalla käyttää lähimaksutoiminnallisuutta, jolloin vältetään kosketusta maksupäätteisiin.

Onko hedelmien ja vihannesten ostaminen turvallista?
Kaikkien asiakkaiden on nyt huolehdittava erityisen hyvin omasta käsi- ja yskimishygieniasta noudattaen THL:n antamia suosituksia. Hedelmät ja vihannekset on syytä kuitenkin huuhdella runsaalla vedellä kotona ennen käyttöä.