19.8.2020

Ilotulitemyynti HalpaHalleissa jatkuu uudella konseptilla

HalpaHalli luopuu miltei 30 vuotta jatkuneesta omasta ilotulitemyynnistä. HalpaHalleista voi kuitenkin ostaa ilotulitteita jatkossakin, sillä niiden myyntiä hoitaa vastaisuudessa Suomen Ilotulitus Oy.

Ostopäällikkö Riitta-Liisa Leiviskä HalpaHallista kertoo, että ratkaisuun vaikuttivat liiketaloudelliset syyt ja vastuullisuus.

- Ilotulitteiden myyntisesonki on lyhyt, ja se on vaatinut meiltä huomattavia resursseja. Lisäksi ilotulitemyynnissä ja ilotulitteiden käytössä korostuu vastuullisuus, minkä vuoksi olemme panostaneet ilotulitteita myyvän henkilökunnan koulutukseen.

- Haluamme, että HalpaHalleissa ilotulitekauppaa tekee jatkossakin alaan perehtynyt ammattimainen toimija. Näin varmistamme, että kuluttajia opastetaan ilotulitteiden turvalliseen ja kaikin tavoin vastuulliseen käyttöön, Riitta-Liisa Leiviskä perustelee ilotulitemyynnin siirtymistä Suomen Ilotulitus Oy:lle.

Osa kaupoista on lopettanut ilotulitteiden myynnin kokonaan. Ilotulitemyynnin rajoittamisesta on tehty myös kansalaisaloite, joka on parhaillaan eduskunnan talousvaliokunnassa. HalpaHallissakin pohdittiin ilotulitemyynnistä luopumista.

- Myynnillisesti ilotulitekauppa ei ole enää meidän kokonaisuudessa iso tekijä. Edelleen on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka haluavat juhlistaa ilotulitteilla vuoden vaihtumista ja Venetsialaisia, eli mökkikauden päättymistä elokuun lopulla. Oikein käytettyinä laadukkaat ilotulitteet ovat iloinen asia, emmekä halunneet viedä asiakkailtamme tätä mahdollisuutta, Riitta-Liisa Leiviskä perustelee.

Venetsialaisina ilotulitteita myyvät seuraavat HalpaHallit: Kalajoki, Kaustinen, Kiiminki, Kokkola, Pietarsaari, Pori ja Vaasa. Uutena vuotena ilotulitteita myy suurin osa HalpaHallin myymälöistä.

Riitta-Liisa Leiviskä

ostopäällikkö, Kokkolan Halpa-Halli Oy

020 718 2000

riitta-liisa.leiviska@halpahalli.fi