HALPAHALLI NAPPASI KALERVO KUMMOLAN MAINOSKASVOKSEEN

Rautakansleri Kalervo Kummolan karisma, jääkiekon kuolemattomat one-linerit ja HalpaHallin uusi brändi. Siinä raaka-aineet, joista leivottua herkkua tarjoillaan suomalaisille Tanskassa käynnistyneiden jääkiekon MM-kisojen ajan.

Kansainvälisesti tunnettu jääkiekkovaikuttaja lähti mukaan HalpaHallin kampanjaan, jolla tehdään tunnetuksi yhtiön brändiä ja verkkokauppaa. Tv-mainosten lisäksi Kummola ja HalpaHalli näkyvät printissä sekä kauppaketjun myymälä- ja verkkomainonnassa, ja kuuluvat Radio Novassa.

– Olemme juuri lanseeranneet meidän historian suurimman brändiuudistuksen, minkä lisäksi HalpaHalli on ottamassa vahvaa asemaa valtakunnallisesti verkkokaupan myötä. Nyt haluamme tehdä brändiämme tutuksi kaikkialla Suomessa, sanoo Kokkolan Halpa-Halli Oy:n toimitusjohtaja Janne Ylinen.

Sen  lisäksi että Kummola liittyy vahvasti jääkiekkoon, hänen persoonansa herättää Ylisessä kunnioitusta.

– Kalervo Kummola on tehnyt valtavan työn suomalaisen jääkiekon hyväksi. Hän on pitänyt linjansa ja ollut topakka asioiden hoitaja. Uskon, että tämä mainoskampanja jää ihmisten mieliin.

Lopputuloksena yllättävä yhdistelmä

Kampanjan on suunnitellut HalpaHallille mainostoimisto SEK.

– Tarjolla oli power break-mainoskatkoja, eli tässä tapauksessa mainostajan pitää pystyä tekemään vaikutus 5 sekunnissa olemalla kuitenkin HalpaHalli. Halusimme olla aidosti mukana pelissä ja jääkiekossa, ja silti tuoda rennosti esille tuotteita sekä valikoimia. Syntyi kokonaisuus, jossa kaksi toisistaan riippumatonta ja ”sopimatonta” asiaa muodostavat yllättävän yhdistelmän, toteavat mainostoimisto SEKin strategit Jesse Pitkänen ja  Jari Aalto-Setälä.

He uskovat kampanjan hyväntahtoisen huumorin purevan yleisöön. Huumori syntyy ennen kaikkea rautakanslerin ikonisesta olemuksesta, joka laukoo kiekkomaailmasta tuttuja lasautuksia, joiden yhteyteen on puolestaan nostettu HalpaHallin tuotteita.

HalpaHallin markkinointipäällikön Juha Hakalan mukaan yksi tärkeä lähtökohta suunnitteluvaiheessa oli erottautuminen.

– Jääkiekon tv-mainonnassa korostuvat perinteisesti kova huuto ja pöhinä. Me halusimme mennä lähes toiseen ääripäähän unohtamatta huumoria ja yhdistämällä one-linerit ja HalpaHallin tuotteet. Näistä lähtökohdista Kalervo Kummolan nimi nousi esiin aika nopeasti.

Kampanjaan liittyy myös verkkoon toteutettu kilpailu, joka sekin on tehty pilke silmäkulmassa: voittoina on joko koko perheen unelmaristeily Välimerellä ensi kesänä tai hammastikut.