HalpaHalli-kauppaketjussa on meneillään yhtiön historian suurin uudistus, joka näkyy sekä kivijalkamyymälöissä että verkkokaupassa. Uudistus nostaa keskiöön perheet vuosikymmenien aikana vakiintuneen asiakaskunnan rinnalle.
– Perheyrittäjinä tunnemme perheiden arjen. Haluamme olla koko perheen ostospaikka ja ihmisen kokoinen kauppa, jonka ansiosta kaikilla on mahdollisuus elää hyvää arkea, sanoo Kokkolan Halpa-Halli Oy:n toimitusjohtaja Janne Ylinen.
Uudistusta on valmisteltu pitkään ja huolellisesti. Yksi syy uudistuksen ajankohtaan on viime vuonna avattu verkkokauppa, jonka myötä HalpaHallista tuli valtakunnallinen toimija. Huhtikuun alussa yhtiö lanseerasi uuden visuaalisen ilmeensä.
– Kokkolan ja Lapuan myymälät toimivat viime vuoden brändiuudistuksen testiympäristöinä. Halusimme ottaa myös asiakkaat mukaan uudistustyöhön, ja meille tulikin heiltä runsaasti palautetta, Ylinen kiittää.
Ketjun loputkin myymälät saavat uuden ilmeen äitienpäivään mennessä. Seuraava kokonaan uusi myymälä on vapun jälkeen avattava Kalajoen HalpaHalli, joka sekin edustaa uuden ajan HalpaHallia.
Uusi logo kertoo hyvästä arjesta
Perheen merkitystä viestii myös HalpaHallin uusi logo. Toimitusjohtajan mukaan se on hyvän arjen merkki hyvän arjen koostuessa halvoista hinnoista, laajasta valikoimasta ja tinkimättömästä laadusta. Markkinointinimeäkin on uudistettu; jatkossa HalpaHalli kirjoitetaan ilman väliviivaa.
Ylinen muistuttaa monen HalpaHallin sijaitsevan paikkakunnilla, joissa yhtä kattavaa valikoimaa ei ole muilta saatavilla saman katon alta.
– Verkkokauppa antaa meille mahdollisuuden laajentaa valikoimia entisestään. Hyvänä esimerkkinä ovat erikoistuoteryhmät, kuten juuri nyt ajankohtaiset pyöräilyn ja grillauksen valikoimat. Kivijalkamyymälöitä uudistettaessa lähtökohtana on ollut ostamisen helppous. Sen lisäksi että tuotteet ovat helposti saatavilla, myymälöiden toivotaan tarjoavan asiakkaille uusia ideoita ja oivalluksia.
Vähittäiskauppa elää parhaillaan suuressa muutoksessa.
– Toimintaympäristö on tänä päivänä aivan jotain muuta kuin lähes 50 vuotta sitten, jolloin HalpaHalli aloitti toimintansa. Markkinoista on tullut globaalit, ostovoima vahvistunut ja arvopohjainen kuluttaminen korostuu koko ajan enemmän. Brändiuudistus osoittaa, että HalpaHalli haluaa vastata muutosten mukanaan tuomiin haasteisiin ja erottua kilpailijoista omilla vahvuuksillaan, Janne Ylinen sanoo.
Lisätiedot:
Janne Ylinen
toimitusjohtaja
Kokkolan Halpa-Halli Oy
puh. 020 718 2229
janne.ylinen@halpahalli.fi
Kokkolan Halpa-Halli Oy on yksityinen perheyhtiö Pohjanmaalta. Yhtiö on toiminut alueellaan vuodesta 1969 alkaen. Halpa-Hallin periaatteena on myydä laadukkaat tuotteensa jatkuvasti yleistä hintatasoa edullisemmin. Ketjulla on 36 myymälää. Kokkolan Halpa-Halli Oy työllistää noin 1500 henkilöä, joista lähes 300 työskentelee ketjun pääpaikalla Kokkolassa. Lisätietoa Halpa-Hallista löydät osoitteesta www.halpahalli.fi