TARINA BY ARABIA-ASTIASTO JUHLISTAA HALPAHALLIN 50-VUOTISJUHLAVUOTTA

Tarina by Arabia on HalpaHallin 50-vuotisjuhlavuoden astiasarja, johon kuuluvat muki, kulho ja lautanen. Tarina-astiat on valmistanut Arabia ja kuvittanut Elina Warsta.

Kodin arkeen tehtyjen Tarina-astioiden kuvamaailmasta ja niiden yksityiskohtiin kätkeytyvistä luonnonihmeistä syntyy mielikuvitusta ruokkivia tarinoita.

- Kaikissa kolmessa astiassa tarinallisuus syntyy luontoelementeistä. Tarina-sarjan kupista voi löytää keväisen puutarhan, jonne linnut saapuvat etsimään paikkaansa. Lautanen kuvaa kesäistä merellisyyttä ja merenrantaa, ja kulhossa taivas pilvineen sekä sade viittaavat syksyyn ja lintujen muuttoon etelään, Elina Warsta avaa astioiden kuvamaailmaa.

Astiat ovat tärkeä ja tarpeellinen osa arkea ruuanlaitosta pitävälle Warstalle itselleenkin.

- HalpaHalli halusi modernin mutta toisaalta kodikkaan astiaston, joka sopii kotien jokapäiväiseen käyttöön. Perheellisenä minun oli helppo ajatella astiaston käytännöllisyyttä sekä sitä, mikä on mielenkiintoista lasten silmille. Kun lapset pyörittelevät käsissään vaikkapa murokulhoa, he alkavat luomaan omia tarinoitaan, joihin on myöhemmin ihana palata.

Elina Warsta on tunnettu kokkolalainen kuvittaja ja graafinen suunnittelija, joka on palkittu usein muun muassa Vuoden kaunein kirja-kilpailussa. Lapsuudessa taiteilijaäidin työhuoneella vietettyjen vuosien aikana piirtämisestä ja maalaamisesta tuli hänelle rakkaita onnen lähteitä.

- Olen todella iloinen, että pääsin tähän projektiin yhdessä HalpaHallin ja Arabian kanssa. Astioiden suunnittelu oli ollut haaveeni jo pitkään, ja nyt siitä tuli totta, Warsta sanoo.

Kirjagraafikon työn lisäksi Elina Warsta tekee yrityksille erilaisia suunnittelu- ja kuvitustöitä. Suomalaiset ovat päässeet ihailemaan hänen kädenjälkeen muissakin yhteyksissä, kuten Pauligin vuonna 2013 julkaisemassa Juhla Mokka-kahvirasiassa sekä Kansallismuseossa esillä olevassa, Suomen itsenäisyyden vaiheita kuvaavassa Suomen tarina-näyttelyssä.

Tarina by Arabia

Tarina-astiat on valmistanut Arabia ja kuvittanut kokkolalainen kuvittaja ja graafinen suunnittelija Elina Warsta. Kuva: HalpaHalli

Kokkolan Halpa-Halli Oy on yksityinen perheyhtiö Pohjanmaalta. Yhtiö on toiminut alueellaan vuodesta 1969 alkaen. Halpa-Hallin periaatteena on myydä laadukkaat tuotteensa jatkuvasti yleistä hintatasoa edullisemmin. Ketjulla on 36 myymälää. Kokkolan Halpa-Halli Oy työllistää noin 1500 henkilöä, joista lähes 300 työskentelee ketjun pääpaikalla Kokkolassa. Lisätietoa Halpa-Hallista löydät osoitteesta www.halpahalli.fi