02.12.2023

HalpaHalli kärkisijoilla Kaupan liiton asiakastyytyväisyystutkimuksessa

feed-image
HalpaHalli on saavuttanut merkittävän virstanpylvään asiakastyytyväisyyden saralla. Tuoreen Kaupan liiton ja Erikoiskaupan liitto ETU ry:n tutkimuksen mukaan HalpaHalli on yksi neljästä kauppaketjusta Suomessa, joka on onnistunut parantamaan asiakastyytyväisyyttään, palvelukokemustaan sekä hintakokemustaan merkittävästi eli vähintään kahdella indeksipisteellä viime vuoteen verrattuna.

Kantar TNS:n suorittama asiakastyytyväisyysindeksin tiedonkeruu, jossa oli mukana 7 934 15–79-vuotiasta mannersuomalaista ja joka koostui yhteensä 20 444 asiakasarviosta, on tuonut esiin HalpaHallin vahvan suorituksen. Tutkimuksen mukaan HalpaHalli on tehnyt tärkeitä edistysaskeleita asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisessä ja vastaamisessa.

Asiakkaiden arviot perustuivat 14 kysymykseen. Vastauksista muodostettiin kuusi erillistä indeksiä, jotka kattoivat palvelukokemuksen, hintakokemuksen, verkkosivujen käyttökokemuksen, asiakastyytyväisyyden, lojaalisuuden ja suositteluaikomuksen. Palvelukokemuksen osalta arvioidaan esimerkiksi henkilökohtaisiin palvelutarpeisiin vastaamista ja käytännön palvelutyön onnistumista. Hinta-laatusuhteen osalta taas arvioidaan hinnan kilpailukykyä verrattuna muihin alan toimijoihin.

Asiakastyytyväisyyden osalta HalpaHalli erottui edukseen sijoittumalla toiseksi laajan valikoiman käyttötavaroiden tavaratalojen joukossa. Lisäksi HalpaHalli saavutti jaetun ykkössijan eniten arviointiaan parantaneiden joukossa. HalpaHalli oli omalla alallaan keskimääräistä parempi neljällä pääindeksillä.  Yksittäisistä indekseistä HalpaHalli paransi eniten lojaliteetti-indeksiään, jossa arvioidaan aikomusta uudelleen asiointiin.

- Olemme jatkuvasti kuulleet ja vastanneet asiakkaidemme tarpeisiin. Niiden ymmärtäminen on auttanut meitä muokkaamaan valikoimaamme siten, että se palvelee asiakkaitamme heidän hektisessä arjessaan ja myös sesongeissa. Verkkokauppa täydentää myymälöitä, ja tavoitteemme on, että pöytä on katettu asiakkaille mahdollisimman hyvin, kertoo HalpaHallin varatoimitusjohtaja Ari isohella. – Haluamme kiittää asiakkaitamme tuesta ja palautteesta, jotka ovat olleet avainasemassa tässä saavutuksessa.

HalpaHalli jatkaa panostustaan asiakaskokemuksen kehittämiseen, jotta se voi jatkossakin tarjota asiakkailleen parasta mahdollista palvelua.

Lisätietoja:

Ari Isohella, varatoimitusjohtaja, p. 020 718 2216, ari.isohella@halpahalli.fi
Mari Emmes, viestintäpäällikkö, p. 020 718 2200, mari.emmes@halpahalli.fi

Asiakkaiden tyytyväisyys erikoiskauppaan kasvussa – parhaiten palvelu sujuu päivittäistavarakaupassa | Kauppa

HalpaHalli Facebookissa HalpaHalli Instagramissa  HalpaHalli Youtubessa  HalpaHalli Twitterissä  HalpaHalli LinkedInissä